![](https://www.helsinki.org.ua/wp-content/uploads/2024/07/zahlushky-UHSPL-750-450-piks-7-380x145.png)
Вимагаємо звільнити важкохворого активіста «Кримської солідарності» Тофіка Абдулгазієва
Протягом останніх семи місяців стан здоров’я засудженого до 12 років у колонії суворого режиму кримського...
23 July 2024
26.09.2013
Вперше в Україні суд став на сторону пасажира. Апеляційний суд м. Києва захистив людей, які постраждали від поламок поїздів «Хюндай», а також тих, хто може зіштовхнутися з цим у майбутньому. Це рішення може стати прецедентним, адже до цього часу пасажири не могли довести навіть своєї присутності в несправному потязі.
Нагадаємо, пасажир поїзду «Хюндай» Максим Щербатюк, юрист Української Гельсінської спілки з прав людини, через поламку потягу запізнився на три години. Тому вимагав від Укрзалізниці компенсувати незручності, що виникли в зв’язку з цим, а також спростування неправдивої реклами щодо надійності цих поїздів.
З цією метою спільно із юридичною компанією «Правочин» було розроблено і подано позов проти Укрзалізниці щодо неякісного надання послуг перевезення поїздами «Хюндай».
Позов був розроблений для того, аби кожен пасажир, який з вини Укрзалізниці був невчасно доставлений до місця призначення міг захистити своє право в суді.
Проте в суді першої інстанції представники Укрзалізниці зуміли переконати суддю, що квиток, який дає право на проїзд, не є доказом того, що людина їхала в потязі. Служитель Феміди вирішила, що кожен пасажир, який хоче довести, що скористався послугою Укрзалізниці, в підтвердження цього повинен брати засвідчений акт начальника поїзду.
Судді апеляційного суду з таким твердженням не погодились та зазначили: «Доводи відповідача про те, що позивач не надав засвідченого акта начальника поїзда не можуть бути підставою для відмови у стягненні різниці вартості квитків, оскільки такий акт не отримано позивачем не з його вини, а з вини працівників потягу Інтерсіті + № 161/164 Харків – Київ».
Щоправда, визнавши провину підприємства-монополіста, суд не знайшов причин призначити пасажиру відшкодування за моральну шкоду, яка була отримана від 3-х годинної затримки потягу. Є сподівання, що на захист пасажирів «Укрзалізниці» стане Вищий спеціалізований суд.
За словами Максима Щербатюка: «Укрзалізниця зрештою отримала чітке і зрозуміле судове рішення в якому зазначається про те, що білет є єдиним належним доказом поїздки і для цього не обов’язково, щоб на білеті був штамп начальника поїзду. Крім того, було доведено можливість у судовому порядку досягти певної компенсації Укрзалізницею вартості білету, щоб це державне підприємство несло відповідальність за якість своєї роботи.
Наступним кроком є зобов’язати Укрзалізницю відшкодувати моральну шкоду. Сподіваюся у Вищого спеціалізованого суду куди вже подана скарга, вистачить сміливості зробити наступний важливий крок і задовольнити наші вимоги щодо моральної шкоди».
З текстом рішення можна ознайомитись тут: http://www.i-law.kiev.ua/?p=877
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Протягом останніх семи місяців стан здоров’я засудженого до 12 років у колонії суворого режиму кримського...
23 July 2024
17 липня 2014 року неподалік Торезу, що на Донеччині, армія РФ збила Boeing 777 –...
18 July 2024
Україна повинна впровадити європейські норми із захисту персональних даних, який критикує частина експертів і бізнес....
09 July 2024
Євгенія Ус отримала поранення ніг 16 березня 2022 року, коли російські військові обстріляли її мікрорайон...
09 July 2024