Чому громадяни Росії не можуть отримати український паспорт: проблемні питання
Чи можна змінити громадянство з російського на українське? З таким питанням звертаються іноді до юристів...
02 May 2024
27.03.2020
5 березня 2020 року, в місті Київ відбулася перша Конференція громадських організацій під назвою «Дискримінація вразливих груп населення в Україні: державна політика і громадська думка». Вона мала бути першою з серії громадських обговорень щодо дискримінації вразливих груп населення в Україні. Друга Конференція мала відбутися 6 квітня 2020 року і є на сьогодні перенесеною у зв’язку з загальнонаціональним карантином. Конференція 5 березня 2020 року була проведена Українською Гельсінською спілкою з прав людини (УГСПЛ) разом із Норвезькою радою у справах біженців, Центром «Соціальна дія», БО «Легалайф-Україна», МФ «Відродження».
Метою серії Конференцій було сформувати план з 5 простих кроків влади і суспільства, які де-факто будуть виконані у 2020-2021 роках для зниження рівня дискримінації вразливих груп населення в Україні.
На першій Конференції 5 березня 2020 були наступні Панелі для обговорення:
Панель 1. Дотримання принципу недискримінації в контексті збройного конфлікту;
Панель 2. Проблеми законодавчого регулювання та механізми захисту у сфері запобігання та протидії дискримінації;
Панель 3. Проблеми практики у реалізації прав та користуванні послугами.
Повна програма Конференції знаходиться за посиланням
До вашої уваги пропонуємо враження та рекомендації організаторів та учасників громадських обговорень.
Олена Семьоркіна, спеціалістка з питань нормотворення УГСПЛ, модераторка Конференції
Ставлення суспільства до вразливих груп є індикатором поваги до прав людини в цілому. Ця теза була основою дискусії учасників в ході першої Конференції громадських організацій під назвою «Дискримінація вразливих груп населення в Україні: державна політика і громадська думка».
Організатори Конференції ставили перед собою декілька завдань:
По-перше, привернути увагу органів державної влади на системну дискримінацію окремих груп та на додаткові ризики, що спричинили дискримінацію людей в України. Цьому питанню була присвячена Панель 2. «Дотримання принципу недискримінації в контексті збройного конфлікту».
По-друге, консолідувати активності неурядових організацій та активістів у сфері прав людини.
По-третє, продовжувати і стимулювати подальшу публічну дискусію на непопулярні теми. Наприклад, дискримінація секс-працівників та нагальна потреба припинити втручання держави в добровільні інтимні стосунки повнолітніх громадян. Про вплив різних законодавчих підходів на дискримінацію секс–працівників та прийнятні моделі врегулювання питання секс–праці в Україні як способу забезпечення недискримінації секс-працівників державою ми дискутували під час Панелі 1. «Проблеми законодавчого регулювання та механізми захисту у сфері запобігання та протидії дискримінації».
Такі конференції та інші форми публічних заходів задля громадського обговорення повинні стати майданчиками професійної відвертої дискусії неурядових організацій, правозахисників і активістів та органів державної влади. Результати таких дискусій, у свою чергу, мають бути відображені у діях/рішеннях держави. Адже саме держава має позитивні (забезпечення і захист) та негативні (повага і невтручання) зобов’язання у сфері прав людини.
Олексій Плотніков, ГО “Десяте квітня”
Тема: Дискримінація громадян України з тимчасово окупованих територій: доступ до пенсій, проблеми документування, доступ до належного житла, свобода пересування.
Рекомендації від ГО «Десяте квітня»:
Наталія Ісаєва, директорка БО «Легалайф-Україна»
Тема: Як різні законодавчі підходи впливають на дискримінацію секс–працівників?
Рекомендації від БО «Легалайф-Україна» щодо нового Закону про регулювання секс-праці:
На думку спільноти секс-працівників він повинен містити наступні положення:
1. Секс-праця – тільки для повнолітніх;
2. Займатися секс-працею може дієздатна особа;
3. Займатися секс-працею можна самостійно, а можна спільно з іншими секс-працівниками;
4. Діяльність секс-працівників може організовувати менеджер, діяльність якого має ліцензуватися; у секс-працівників не повинно бути залежності від менеджера, він – технічний персонал для організації простору і безпеки;
5. Секс-працівник може реєструватися як фізична особа-підприємець, щоб сплачувати податки та мати відповідні соціальні гарантії, на рівні з іншими підприємцями.
Також на нашу думку Держава може регулювати:
1. Місця, де можуть надаватися секс-послуги;
2. Менеджмент, який укладає угоди з секс-працівниками;
3. Роботу правоохоронних органів;
4. Роботу соціальних працівників;
5. Обмеження в рекламі секс-послуг.
Головне: відмінити Законодавчий рудимент – адмінвідповідальність за секс-працю (Стаття 181-1 КУпАП).
Олена Глушко, ГО “Донбас СОС”
Тема: Поза правом, поза увагою: українські ув’язнені на тимчасово окупованих територіях.
Рекомендації від ГО “Донбас СОС”:
Стосовно українських ув’язнених, які залишилися на непідконтрольних територіях, рекомендації наступні:
Gepostet von Українська Гельсінська спілка з прав людини – УГСПЛ am Donnerstag, 5. März 2020
Володимир Селіваненко, Amnesty International в Україні
Тема: Актуальна освітня політика як засіб подолання дискримінації.
Рекомендації від Amnesty International в Україні:
Наталія Аляб’єва, адвокатка
Тема: Право на соціальний захист цивільних осіб, які отримали поранення внаслідок військового
конфлікту на Сході України
Якісне поліпшення ситуації осіб з інвалідністю внаслідок війни неможливо без проведення повної реформи системи соціальної допомоги в Україні, яка дозволила б забезпечити мінімальні життєві потреби всіх осіб з інвалідністю, незалежно від причини, по якій вона була отримана. Однак це амбітне завдання, з яким не в змозі впоратися всі уряди з моменту здобуття Україною незалежності 24 серпня 1991 р. У зв’язку з цим нижче представлені лише ті рекомендації, які вимагають невеликих системних змін в законодавстві, а також практики діяльності державних органів на регіональному та місцевому рівнях.
Верховній Раді України рекомендовано внесення змін до ст. 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з метою усунення дискримінаційних положень, виключаючи з дії закону осіб, які отримали поранення після 1 грудня 2014 року на непідконтрольної території, а також осіб, які отримали поранення в період з 1 грудня 2014 року до 5 травня 2015 року.
Кабінету Міністрів України рекомендується:
Обласним та місцевим органам державної влади та органам самоврядування рекомендується:
Правоохоронним органам обласного та районного рівнів рекомендується:
Конференцію «Дискримінація вразливих груп населення в Україні: державна політика і громадська думка» проведено Українською Гельсінською спілкою з прав людини за фінансової підтримки Charles Stewart Mott Foundation спільно із Центром «Соціальна дія», БО «Легалайф-Україна» та МФ «Відродження», а також за сприяння Норвезької ради у справах біженців (NRC) в рамках здійснення гуманітарної діяльності за фінансової підтримки Європейського Союзу. Викладена інформація жодною мірою не відображає офіційну точку зору Європейського Союзу та Норвезької ради у справах біженців. Європейська Комісія не несе відповідальності за будь-яке використання цього матеріалу.
Також УГСПЛ надає інформаційну та організаційну підтримку адвокаційним діям з захисту прав людини секс-працівників в Україні в рамках проекту «Розвиток правової мережі для захисту прав людей, які живуть з ВІЛ/СНІД, представників ключових спільнот ЛЖВ та осіб, хворих на туберкульоз» за фінансової підтримки Благодійної організації «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД» в рамках реалізації проекту «Зменшення тягаря туберкульозу та ВІЛ-інфекції через створення загального доступу до своєчасної та якісної діагностики та лікування туберкульозу і його резистентних форм, розширення доказової профілактики, діагностики та лікування ВІЛ-інфекції, та створення стійких та життєздатних систем охорони здоров’я», що реалізується за фінансової підтримки Глобального фонду для боротьби з СНІДом, туберкульозом та малярією.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Чи можна змінити громадянство з російського на українське? З таким питанням звертаються іноді до юристів...
02 May 2024
29 квітня 2024 року суспільство сколихнуло повідомлення про відступ України від своїх зобов’язань за міжнародними...
29 April 2024
До юристів громадських приймалень Української Гельсінської спілки з прав людини часто звертаються родини загиблих військових,...
23 April 2024
Комісар Ради Європи з прав людини Майкл О’Флаерті свій перший візит на цій посаді здійснив...
23 April 2024