Чи буде єдина система реєстрації осіб? - Українська Гельсінська спілка з прав людини
Повернутись назад

Чи буде єдина система реєстрації осіб?

Новина

Комітет Верховної ради України з питань правової політики рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону “Про реєстрацію фізичних осіб в Україні”, внесений народним депутатом Людмилою Кириченко (проект № 4002 від 12 травня 2004 року).

За словами автора, проект є базовим (спеціальним) законом, що регулює правовідносини, пов’язані із запровадженням єдиної державної системи реєстрації, обліку та ідентифікації фізичних осіб в Україні, й передбачає відповідні зміни у чинному законодавстві України.

Його розроблено, зазначила Л.Кириченко, “з метою реалізації конституційного права на збирання, зберігання, використання та поширення інформації персонального характеру, в тому числі конфіденційної інформації про особу, в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини, а також на виконання міжнародних зобов’язань України”. Він спрямований на реалізацію Концепції Національної програми інформатизації щодо створення інформаційного ресурсу про населення держави, підвищення ефективності державного управління у сфері громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб.

Завданням законопроекту є створення правової бази регулювання взаємовідносин особи і держави за умов запровадження єдиної державної системи реєстрації, ідентифікації та обліку фізичних осіб, що проживають чи перебувають на території України, Єдиного державного реєстру інформації персонального характеру, забезпечення фізичних осіб документами Єдиного реєстру, які відповідають міжнародним вимогам.

Дія цього законопроекту, наголосила Л.Кириченко, не поширюється на правовідносини, пов’язані з реєстрацією місця проживання чи перебування фізичної особи, які регулюються Законом України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”.

Зокрема, в проекті виписано положення, відповідно до яких встановлюються права і обов’язки особи та держави, пов’язані з реєстрацією фізичних осіб; визначає об’єкти і загальний порядок реєстрації; регламентує особливості реєстрації окремих категорій громадян України, іноземців та осіб без громадянства; розкриває поняття обліку та ідентифікації фізичних осіб, обумовлює їх мету і порядок здійснення.

Окремий розділ присвячено “Інформації персонального характеру Єдиного реєстру”, який встановлює перелік категорій інформації персонального характеру, що вноситься до Єдиного реєстру, правовий режим цієї інформації, визначає поняття вразливої інформації.

Новаціями законопроекту є норми щодо встановлення інституту Спеціального Уповноваженого з питань захисту інформації персонального характеру Єдиного реєстру, визначення в окремій статті прав фізичної особи на захист інформації персонального характеру щодо себе, тощо.

Голова парламентського Комітету зареєстрував проект постанови про прийняття проекту у першому читанні.

РУПОР