У МЗС забігли наперед: правозахисники про обмеження консульсьских послуг
Обмеження консульських послуг для чоловіків призовного віку за кордоном не вплине на темпи мобілізації в...
24 April 2024
З початком повномасштабної агресії Росії проти України, громади стикнулись з новими безпрецедентними безпековими викликами: ворожими обстрілами та жертвами серед цивільних людей, руйнуванням будівель та критичної інфраструктури, загрозою техногенних катастроф, доступом до продовольства та питної води. Реагування на безпекові виклики в умовах війни та воєнного стану стало фундаментальною потребою громад.
Так, жителі двох громад Одеської області визначили питання безпеки та правопорядку як першочергові проблеми – 75,5% опитаних мешканців Татарбунарської громади та 72,8% мешканців Ренійської громади. Також з’явились нові суб’єкти, які прямо чи дотично впливають на вирішення безпекових питань в громадах – зокрема, військові адміністрації та підрозділи ТрО. Варто враховувати й відкладені фактори, які безперечно впливатимуть на післявоєнний розвиток громад – зокрема, мінне забруднення, обіг зброї та домашнє насильство.
Звіт послідовно висвітлює нормативне регулювання сфери безпеки та правопорядку, основні тематичні виклики/пріоритети та участь окремих державних та недержавних суб’єктів. Основним нормативним аспектом залишається режим воєнного стану та діяльність військових адміністрацій. З цим пов’язано питання співвідношення свободи вибору місця проживання та пересування з вимогами воєнного стану.
Ми зафіксували певну активність держави щодо розвитку концепції безпечної громади в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення – зокрема, розробка проєкту національної концепції «Безпечна громада». В умовах війни пріоритетним, як для уряду, так і для місцевого самоврядування залишається ефективне функціонування системи укриттів та оповіщення, а також безпека закладів освіти.
Окремі сфери, які актуальні зараз, та формуватимуть пріоритети в післявоєнний період – обіг зброї, вибухові пристрої та мінне забруднення, домашнє насильство та торгівля людьми. Ми зафіксували підтримку органами місцевого самоврядування територіальної оборони та продовження муніципальних програм, а також розвиток підходу Community Policing (зокрема, ініціатива «Поліцейський офіцер громади»). Разом з громадським активізмом, такі програми сприяють підвищенню безпеки в умовах війни.
Серед основних рекомендацій:
Завантажити звіт повністю: Безпека в громадах, Одеська область
Дослідження підготувала Громадська приймальня УГСПЛ в м.Одеса, яка працює на базі Одеської обласної організації ВГО «Комітет виборців України».
Звіт підготовлено за фінансової підтримки чеської організації People in Need, у рамках ініціативи SOS Ukraine. Зміст публікації не обов’язково збігається з їхньою позицією.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Обмеження консульських послуг для чоловіків призовного віку за кордоном не вплине на темпи мобілізації в...
24 April 2024
До юристів громадських приймалень Української Гельсінської спілки з прав людини часто звертаються родини загиблих військових,...
23 April 2024
Комісар Ради Європи з прав людини Майкл О’Флаерті свій перший візит на цій посаді здійснив...
23 April 2024
У своїй практиці юристи часто зустрічають такі ситуації: людина тривалий час проживає у будинку або...
23 April 2024