Якість соціальних послуг - Українська Гельсінська спілка з прав людини
Повернутись назад

Якість соціальних послуг

Новина

Принципово важливим у гарантуванні державою права на соціальне забезпечення є визначення рівня якості соціальних послуг, які надаються населенню, а також прозорість і ефективність управління коштами, які направляються на ці цілі. Для цього державою розробляються  і  затверджуються стандарти якості соціальних послуг і створюються ефективні моделі управління коштами, які йдуть на соціальне забезпечення.

Через відсутність затверджених показників якості соціальних послуг в Україні практично не має можливості апелювати щодо якості соціального забезпечення. А неефективна діяльність розпорядників коштів веде до того, що величезні суми йдуть в нікуди, а не на допомогу тим людям, які насправді цього потребують.

Потрібно сказати, що на сьогодні кошти направляються на подолання наслідків певних соціальних проблем і фактично нічого не робиться для попередження їх виникнення. Хоча саме своєчасне виявлення цих проблем, і реагування на них дозволило б зняти  гостроту у багатьох сферах соціальної політики.

У зв’язку із тим, що немає продуманої і ефективної системи управління якістю у роботі фондів великі групи населення залишаються взагалі викинутими із суспільства і є майже не захищеними, тут як приклад, доцільно сказати про відсутність державної соціальної політики щодо осіб, які звільняються із в’язниці, їх адаптації у суспільство.

Всі ці теми стали предметом обговорення у ході міжнародної конференції „Якість соціальних послуг: стандарти та управління”, яка була організована Українським Фондом Соціальних Інвестицій і проходила у м. Києві з 23-24 листопада 2006 року.

Учасники конференції, а серед них і Міністр праці та соціальної політики України, депутати, представники Секретаріату Президента, інших державних органів, а також соціальні працівники, які займаються цією проблемою у регіонах, наголошували на важливості встановлення державних стандартів соціальних послуг, і на важливості побудови ефективної системи управління якістю в організаціях, які займаються наданням цих послуг.

Крім того, на конференції було широко представлений досвід інших країн з впровадження ефективної системи надання соціальних послуг. Так представники Латвії, Швеції, а також міжнародні експерти у ході конференції ділилися досвідом впровадження таких стандартів у своїх країнах, і наголошували на необхідності уникнення Україною, тих проблем з якими стикалися вони.

Важливим була робота круглих столів на яких безпосередньо обговорювались окремі державні стандарти на соціальні послуги і розроблювались системи управління якістю соціальних послуг, які можуть бути впровадженні в Україні.

Один, найважливіший висновок, Україна потребує того, щоб соціальні послуги не просто надавалися, а забезпечувалися на належному рівні якості, щоб споживачі мали змогу вимагати якісного надання цих послуг, і ефективного управління коштами, що йдуть на потреби соціального забезпечення.