Що означає відступ України від Конвенції про захист прав людини: розбір від юристів
29 квітня 2024 року суспільство сколихнуло повідомлення про відступ України від своїх зобов’язань за міжнародними...
29 April 2024
До традиційних загроз правам людини, які сьогодні продовжують стояти перед українським суспільством в непростий час викликів, пов’язаних з воєнними діями на сході України та окупацією Росією Криму, 2 грудня 2014 року додалась нова – створення Міністерства інформаційної політики. Офіційно виголошеним мотивом його створенням є захист українського інформаційного простору від російської пропаганди та ведення інформаційної війни на території інших держав, однак в дійсності це міністерство має стати органом інституціоналізованого контролю з боку держави за свободою слова, офіційним цензором, який покликаний встановлювати державні стандарти діяльності ЗМІ та контролювати дотримання цих стандартів.
Існування такого міністерства несумісне з виголошеними в Конституції України та міжнародних документах, учасницею яких є Україна, принципів дотримання прав людини і верховенства права як засадничих принципів функціонування та розвитку демократичної української держави. Так само існування такого міністерства суперечить концептуальним засадам та конкретним планам, які вміщені в проекті Національної стратегії з прав людини – плану посилення та ствердження прав людини в державі впродовж найближчих років.
Створення та існування Міністерства інформаційної політики, поза всяким сумнівом, порушуватиме чинну Конституцію України, запроваджуючи цензуру, яка заборонена, зокрема, в статті 15, порушуватиме права, закріплені в статті 9 та 10 Європейської конвенції з прав людини.
Демократичні країни часто стають жертвами пропагандиських атак. Однак демократична країна має протистояти таким інформаційним нападам, не втрачаючи своєї демократичної сутності і використовуючи регуляторні механізми для запобігання поширенню неправдивої інформації, притаманні демократичному суспільству.
Ганебне рішення про створення Міністерства інформаційної політики і призначення Міністра інформаційної політики, що було ухвалене в кулуарний спосіб, без жодного публічного обговорення та проведення належних експертиз, має бути скасоване, і одна із основних свобод людини – свобода слова, право кожного вільно поширювати інформацію та ідеї без втручання держави – мають бути посилені, а не поставлені під реальну загрозу їх порушення.
Микола Козирєв, голова правління
Аркадій Бущенко, виконавчий директор
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
29 квітня 2024 року суспільство сколихнуло повідомлення про відступ України від своїх зобов’язань за міжнародними...
29 April 2024
До юристів громадських приймалень Української Гельсінської спілки з прав людини часто звертаються родини загиблих військових,...
23 April 2024
Комісар Ради Європи з прав людини Майкл О’Флаерті свій перший візит на цій посаді здійснив...
23 April 2024
У своїй практиці юристи часто зустрічають такі ситуації: людина тривалий час проживає у будинку або...
23 April 2024